OTRS ITSM jest rozszerzeniem podstawowej wersji OTRS Help Desk o zalecenia i „dobre praktyki” zawarte w bibliotekach ITIL. OTRS IT Service Management (ITSM), łączy w sobie standaryzowane metody zapobiegawcze i dobre praktyki dla organizacji IT do planowania, kontroli, mierzenia i ciągłego doskonalenia usług informatycznych.
Po co i komu jest potrzebny OTRS ITSM?
- Do wsparcia działów obsługi klienta w każdej firmie.
- Do standaryzacji obsługi zgłoszeń między działami wewnątrz firmy.
- Do prowadzenia ewidencji urządzeń komputerowych i oprogramowania wraz z historią zmian w ich konfiguracji.
- Do zarządzania procesem wprowadzania zmian w firmie (np. wdrożenie lub modyfikacja aplikacji, wymiana serwera).
OTRS ITSM jest rozszerzeniem podstawowej wersji OTRS Help Desk o zalecenia i „dobre praktyki” zawarte w bibliotekach ITIL. OTRS IT Service Management (ITSM), łączy w sobie standaryzowane metody zapobiegawcze i dobre praktyki dla organizacji IT do planowania, kontroli, mierzenia i ciągłego doskonalenia usług informatycznych.
Po co i komu jest potrzebny OTRS ITSM?
- Do wsparcia działów obsługi klienta w każdej firmie.
- Do standaryzacji obsługi zgłoszeń między działami wewnątrz firmy.
- Do prowadzenia ewidencji urządzeń komputerowych i oprogramowania wraz z historią zmian w ich konfiguracji.
- Do zarządzania procesem wprowadzania zmian w firmie (np. wdrożenie lub modyfikacja aplikacji, wymiana serwera).
Funkcje, które są możliwe do wykorzystania w OTRS ITSM:
- Wzajemne powiązania pomiędzy elementami poszczególnych sfer.
- Automatyzacja zadań i przepływy pracy.
- Powiadomienia wyzwalane zdarzeniami.
- Śledzenie i ocena wpływu na środowisko IT.
- Elastyczne rozwiązanie dla firm różnej wielkości.
- Wszystkie funkcjonalności zawarte w wersji podstawowej.
Główne etapy implementacji OTRS-ITSM:
Wybór procesów i ich mapowanie do implementacji w OTRS-ITSM.
Nowe procesy powstałe w związku z wdrożeniem OTRS-ITSM.
Statystyki i raportowanie z OTRS-ITSM.
Wytyczne konfiguracji OTRS-ITSM.
Szczegółowe określenie parametrów OTRS-ITSM w pełnym zakresie wdrożenia.
Instalacja, konfiguracja OTRS-ITSM w wybranym środowisku.
Mapowanie ustawień i wymagań określonych w procesie analizy na parametry w OTRS-ITSM.
Przygotowanie instrukcji i dokumentacji.
Przygotowanie materiałów do szkoleń, szkolenie agentów i użytkowników.
Główne etapy implementacji OTRS-ITSM:
Wybór procesów i ich mapowanie do implementacji w OTRS-ITSM.
Nowe procesy powstałe w związku z wdrożeniem OTRS-ITSM.
Statystyki i raportowanie z OTRS-ITSM.
Wytyczne konfiguracji OTRS-ITSM.
Szczegółowe określenie parametrów OTRS-ITSM w pełnym zakresie wdrożenia.
Instalacja, konfiguracja OTRS-ITSM w wybranym środowisku.
Mapowanie ustawień i wymagań określonych w procesie analizy na parametry w OTRS-ITSM.
Przygotowanie instrukcji i dokumentacji.
Przygotowanie materiałów do szkoleń, szkolenie agentów i użytkowników.
Ponadto OTRS-ITSM:
- jest zintegrowanym rozwiązaniem do zarządzania usługami, łącząc dobre praktyki w IT zawarte w „Infrastructure Library ITIL” z wypróbowanym i wydajnym systemem OTRS, wiodącym rozwiązaniem do zarządzania usługami;
- spełnia potrzeby organizacji na skalowalne, zintegrowane, rozwiązanie o wysokiej wydajności, ułatwiające administrowanie złożonymi procesami infrastruktury IT;
- jest niezależny od platformy, elastyczny, szybka instalacja, niskimi kosztami otrzymujemy wydajne rozwiązanie. Przeznaczony jest dla małych i średnich przedsiębiorstw, jak i globalnych graczy.